Home - qdidactic.com
Didactica si proiecte didacticeBani si dezvoltarea cariereiStiinta  si proiecte tehniceIstorie si biografiiSanatate si medicinaDezvoltare personala
referate baniLucreaza pentru ceea ce vei deveni, nu pentru ceea ce vei aduna - Elbert Hubbard





Afaceri Agricultura Comunicare Constructii Contabilitate Contracte
Economie Finante Management Marketing Transporturi


Marketing


Qdidactic » bani & cariera » marketing
Creatia publicitara



Creatia publicitara


CREATIA PUBLICITARA


e cea mai imp etapa intr-un plsn de mk publicitar

de continutul textului publicitar, de calitatea ilistratiei, de fond sonor, de fond de imbinare si armonizare a elem msj depinde succesul campaniei publicitate

pt realizarea unui msj p efficient- CONDITII:

a.crearea msj p - numai dupa definitivarea unei strategii pt campanii publicitare

b.     obiectiv- prezentarea unei motivatii pt cumpararea produsului sin u doar anuntul existentei produsului

c. sa contina un singur mesaj


Principii

Selectarea argumetului= alegerea, selectarea unor argumente, idei de baza, elemente cheie care sa cumpere produsul (elemete cheie= o caracteristica esentiala a produsului ; o utilitate importanta; alte elemente ce tin de statutul cumparatorului- eleganta, dorinta de a fi primul, de a usura munca)



Convergenta mijloacelor= alegerea si combinarea mijloacelor care sa evidentieze elementele cheie

UNiformitatii publicitatii = categ de consumatori-pers tipice


Cerinte:

simplitatea msj- cuvinte simple usor de inteles

claritatea msj-lizibilitatea msj, calitatea graficii

caracter sugestiv- posibilitatea de a atrage atentia

transmiterea msj in maniera inteligenta -think smart

character practic - evid caract si utilitatilor

character operational- indemn la o actiune


Etape

A.Activitatea generala de creatie publicitara- fluxul tuturor actiunilor

B. Creatia publicitare propriu-zisa


A. - 1. prezentarea unei comenzi privind campania publicitara la departamentul de rel cu cl al agentiei publicitare

2. intocmirea unui dosar cu o sit a firmei si obiectivele principale ale camp propuse (account manager)

3. elab unei comenzi (breaf) catre departamentul de creatie

4. analiza dosarului de catre specialistii departam de creatie

5. intacmirea unui plan de creatie

6. repartizarea sarcinilor unor specialisti(text, ilustratie, fond sonor)

7. aprobarea planului de creatie de conducerea agentiei


8. prezentare pt aprobarea clientului


B. -1. alegerea axului psihologic (idée de baza, elem frapant)

2. stabilirea conceptului de comunicatie (elab unor idei care sa evidentieze axul psihologic)

3. elab schemelor de transmisie (stab suportului prin care msj sa ajunga la public)


Componentele mesajului publicitar


1. elementele cheie - caracteristica/ utilitate a produsului

- beneficial unic atribuit produsului = USP (unique selling proposition)

2. numele produsului = identitatea de piata a produsului

3. sigla/ logo-ul = identitatea vizuala a produsului (elem de grafica)

4. titlul campaniei = enuntul unei campanii

5. subtitlul explicatie a titlului

6. slogan = esenta in cuvinte a caracteristicilor/utilitatii produsului

7. blucol principal de text = ----- ----- ------------//----- ----- ----


In constructia mesajului se au in vedere elemente ca:

a.       argumentarea rationala = descrierea ideii de baza a campaniei

b.       scenariul ilustrat (storyboard)= desfasurarea pe cadrea secventei unui film publicitar

c.        machete de presa (layout)= prezentarea elementelor unui mesaj publicitar intr`un cadru general

d.       printul de proba(blueprint) = proba finala a mesajului publicitar


Constructia textelor publicitare


- desi ocupa o pondere mica in ansamblu unui mesaj , e foarte important (comunica carct/util prod)

- exista metode sis coli de creatie publicitara (cea mai puternica = Scoala franceza de creatie publicitara)


Metode (argumentari)


1.Arg prin violarea/sfidarea logicii -  unele principii de baza ale logicii sunt anulate prin diverse argumente (ex: princ noncontradictiei)

Aplicatii:

a.       socul logic ( construirea unei fraze astfel incat sa socheze, sa oblige cititorul sa traduca/ inteleaga acele cuvinre) - "e permis fara permis", arata totul darn u dezvaluie nimic"

b.       hiponimie (restructurare a cuvintelor in interiorul unei fraze care socheaza) la un pret de parfum puteti cumpara Chanel 5" "exista autoturism e si exista Ford"

c.        incalcarea praxeogramelor (nerespectarea intr-o fraza a ordinii firesti a unor activitati citidiene) - rasaritul soarelui se culca", "in sfarsit publicitatea nu va mai fi intrerupta de film"

d.       rupture temetice (pronuntarea unei fraze care se intrerupe si dupa aceea continuata) - orasenilor care . ."

e.       Tantologia (stiinta care nu spune nimic sau fiecare intelege ce vrea) " Franta e Franta" . .."e singurul penrtu ca e unic"

f.         Incoerenta situationala ( socul, sfidarea - prin enuntul mesajului) - "cand ai 4 mil de cititori, mai e nevoie sa-ti faci reclama?"


2. Argumentarea descriptiva

- descriere (lume fictive, imaginara)

- mesajul e foarte lung

3. Argumentarea narativa

-roman politest, poveste, povestire

-Sprite

4. Folosirea intertextualismelor

- inserarea unui anume text consacrat ,a unor cuvinte privind promovarea produsului in cauza

- gen: retete culinare, horoscop ("astrele sunt favorabile pentru noul nostrum Logan")

5. Substitutia in formele stereotip

- inlocuirea unor forme consecrate, unor cuvinte cu altele care privesc produsul in cauza

= activitatea Vampirica

6. Folosirea functiilor limbajului

- fct de informare(fct referentiala)

- fct emotiva (vb pers I sg,pl)

- fct poetica


GRAFICA PUBLICITARA


are in vedere partea care nu se citeste intr`un mesaj

consta in caractere de litere deosebite, fol desenelor, gravurilor, foto,imagine, desene+culoare, etc

in constructia ei, exsta urm CERINTE:

1. uniTATEA - aranjarea elem componente ale graficii ptr a alcatui un tot unitar

2. armonia = compatibilitatea

3. succesiune - intelegerea ansamblului prin citire din colt stanga sus pana in colt dreata jos

4. trast - evidentierea unor elemente din grafica

5. folosirea culorilor - imprimarea unei anumite stari

6. folosirea spatiului alb - sa nu dea impresia de gol

7. fol culorilor de fond si celor de forma (negru pe galben, verde pe alb, rosu pe alb, albastru pe alb)

- culorile folosite in functie de semnificatia lor ( traditii, obiceiuri, credinte religioase)- in functie de varsta si sex


Structura si atributiile departamentului de creatie


a.     redactor de publicitate - construieste textul - filolog, absolvent de stiinte umane

b.     director de  creatie - illustrator-art director- creative director = arte plastice, scenografie, designer, etc

c.      producator de film - inginer = aranjeaza in scenario ilustrat toate secventele mesajului publicitar.





Contact |- ia legatura cu noi -| contact
Adauga document |- pune-ti documente online -| adauga-document
Termeni & conditii de utilizare |- politica de cookies si de confidentialitate -| termeni
Copyright © |- 2024 - Toate drepturile rezervate -| copyright