Home - qdidactic.com
Didactica si proiecte didacticeBani si dezvoltarea cariereiStiinta  si proiecte tehniceIstorie si biografiiSanatate si medicinaDezvoltare personala
referate baniLucreaza pentru ceea ce vei deveni, nu pentru ceea ce vei aduna - Elbert Hubbard





Afaceri Agricultura Comunicare Constructii Contabilitate Contracte
Economie Finante Management Marketing Transporturi


Comunicare


Qdidactic » bani & cariera » comunicare
Mass-media ritualice



Mass-media ritualice


Mass-media ritualice


Este crucial si chiar vital pentru institutii sa se comunice, sa se iveasca si sa apara pe scena sociala ritualica. Presedintele, starul de la Cannes, profesorul care prezideaza comisia unei teze de doctorat - fiecare la nivelul lui - ofera o anumita imagine (fizica si morala) pe parcursul ritului. Intr-un context oficial, aceasta imagine "va deveni, prin extensie, si o functie a institutiei pe care o reprezinta" (Lardellier, 2009, p. 114). Apoi, aceste imagini vor fi pastrate si, ulterior, privite in memorie si in fotografii, ca amintiri  si in naratiunile "mass-media ritualice".

Pe parcursul ritului, institutiile si grupurile se acomunica, adica grupuri si protagonisti ofera o imagine despre ei, care va ramane intiparita in memorii si in imagini candva gravate si ulterior, fotografice, televizuale, cinematografice, ca o reprezentare idealizata  (Lardellier, 2009, p. 113).

Dispozitivul ritualic este reprezentat de covoare, (celebrele covoare rosii protocolare), de bariere, de garduri care delimiteaza spatiul. Insa, in acelasi mod, acest dispozitiv orizontal de circumscriere este completat de alte elemente, care releva tehnici anume de expunere: scene, estrade, tribune, scari de gala au drept functie sa permita o etalare, o aparitie, o incarnare. Ridicarea fizica si scara spatiala sunt niste elemente care isi depasesc dimensiunile lor pentru a deveni puternic simbolice. "Pe parcursul ritului, personalitatile nu incearca atat sa comunice, cat sa se comunice, transmitand o anumita imagine despre ele, fiind sublimate" (Lardellier, 2009, p. 115). Perceptia globala a institutiilor tranziteaza chiar in aceasta imagine, pe care reprezentantii lor o ofera in public si, mai ales, prin intermediul mass-media audio-vizuale.

Dupa Pascal Lardellier, mass-media ritualice indeplinesc urmatoarele functii (Ibidem, pp. 150-152):

(a) functia "testimoniala", ce releva faptul ca discursul, imaginile media ritualice sunt martori a ceva care survine, aratandu-l ca si cum le-ar asigura veridicitatea, autenticitatea;

(b) mass-media ritualice "monumentalizeaza" evenimentul, construind din el imaginea oficiala pe care memoria colectiva o va pastra despre el;



(c) mass-media ritualice au tendinta de a legitima evenimentele pe care le retransmit sau le retranscriu;

(d) atat autoritatile care privesc, cat si protagonistii mediatici accepta sa intrerupa sau sa modifice programele obisnuite pentru a difuza un eveniment care li se pare istoric; si care devine istoric, in mod circular, prin aceasta retransmisie; putem invoca aici cele doua ceremonii de inhumare televizate pentru Diana Spencer, printesa de Welles si Maica Tereza in Panteonul Marilor Doamne din sec. XX;

(e) mass-media ritualice "vectorizeaza"  evenimentele ritualice; le ofera o audienta nedefinita, adesea planetara. In aceasta consta cea mai mare reusita a lor; un exemplu elocvent il reprezinta binecuvantarile papale date urbi et orbi din Piata Sf. Petru; de la aparitia televiziunii, sute de milioane de persoane pot participa la acest lucru;

(f) mass-media ritualice procedeaza la o dramatizare a evenimentelor pe care le retransmit; functionand dupa codurile stabilite si in sanul dispozitivelor care scot in evidenta indicii intimitatii si destinderea de buna calitate, mass-media audiovizuale exerseaza, prin aceasta, functia lor de legatura sociala

Daniel Dayan apreciaza ca o categorie importanta de ceremonii televizate este cea constituta de "incoronari". Acest termen "nu desemneaza numai evenimentele monarhice cum ar fi incoronarea reginei Elisabeta sau casatoria printului Charles ci, in egala masura, si investiturile, comemorarile" (Dayan, 2010, p. 251). Aceste "incoronari" sunt, de multe ori, legate de riturile de trecere ale personajelor politice, stabilind o relatie intre figurile contemporane si simbolurile care vor intra in memoria colectiva. "Aceste simboluri vor fi astfel, reincarnate de noi personaje si reactualizaze" (Ibidem). Din cadrul "incoronarilor fac parte si funeraliile. De exemplu, acelea ale lui Kennedy il aseamana pe defunctul presedinte american cu valorile fundamentale ale religiei civile americane; astfel, el a fost considerat un fel de reincarnare a lui Lincoln. In acest fel, prezentul pare o prelungire a traditiei. Acest tip de evenimente "incoronari" se caracterizeaza prin loialitatea fata de normele stabilite traditional.


Canale: Afișul va fi prezentat in spatiile frecventate de publicul-tinta: avizierele facultatilor UB, statiile de metrou centrale, Casa Universitarilor, caminele studențești, Cantina Facultații de Drept, Complexul Studențesc Regie. Inaintea fiecarei ediții a spectacolelor de teatru, acesta va fi postat și pe site-urile și blogg-urile Universitații București, precum și pe pagina de Facebook și Twitter a acesteia, precum și pe site-urile asociațiilor studențești: www.asc-ub.ro, www.asid-ub.ro, www.asub.ro, și ale partenerilor: www.calendarevenimente.ro, www.24FUN.ro.

b.2. Tactica: Realizarea unui spot radio

Spotul va fi difuzat pe frecventa postului de radio partener la eveniment, Radio21, aducand la cunostinta publicului informatii de tip utilitar, intr-o maniera cat mai atractiva pentru acesta. Va fi difuzat pre-eveniment, cu doua saptamani inainte. Astfel vom incerca sa profitam de faptul ca aceasta data ii gasește pe unii studenți in vacanța intersemestriala, avand posibilitatea ca mesajul sa fie mult mai bine receptat și la diverse ore. Mesajul transmis in acest fel va anunța publicul de continuarea evenimentului "Serile de Teatru" și in urmatorul semestru, cu desfașurarea a 4 ediții. In construirea spotului publicitar se va urmari menționarea acelor cuvinte-cheie care starneasca curiozitatea tinerilor. Odata ce evenimentul va fi pus in acțiune, spotul radio va ramane in arhiva site-ului www.Radio21.ro, unde va putea fi accesat, pe perioada celor 4 luni de derulare a evenimentului, direct de pe pagina de Facebook a Universitații. Totodata el se va regasi și pe site-ul www.media.unibuc.ro, secțiunea Multimedia.

Canale: Radio21, www.Radio21.ro, www.media.unibuc.ro.

b.3. Tactica: Redactarea comunicatului de presa

Comunicatul de presa va avea rolul de a ține la curent publicul ținta, in legatura cu urmatoarea ediție a evenimentului, data și locul de organizare, precum și piesa de teatru și distribuția. Ca structura, va pastra formatul clasic, ca și pana acum, fiind insoțit de afișul de promovare specific fiecarei ediții in parte.

Canale: Site-urile și blogg-urile Universitații București, site-urile asociațiilor studențești: www.asc-ub.ro, www.asid-ub.ro, www.asub.ro, și ale partenerilor: www.calendarevenimente.ro, www.24FUN.ro




a.3. Pasul 3 de Strategie: Informarea constanta a audientelor vizate

Pentru a mentine atentia publicului si a spori vizibilitatea evenimentelor culturale desfasurate de UB, se va avea in vedere o comunicare continua cu publicul, care prin reiterarea mesajului, va fi retinut de public si va duce la crearea unei traditii in ceea ce priveste desfasurarea lunara a spectacolelor. Aici sunt 2 aspecte de diferentiat: primul este transmiterea reiterativa a mesajului (care este ok, se integreaza modelului de comunicare de adoptare cognitiva) si crearea unei traditii de organizare a unui eveniment. Nu exista o legatura cauzala intre retentia mesajului si organizarea bilunara a evenimentului. Cu siguranta te-ai gandit la altceva, insa cam asta a iesit.

b.1. Tactica: Transmiterea informatiilor prin intermediul Newsletterului UB

Se va scrie un articol post-eveniment, la finalul celor 4 luni de "Seri de Teatru", care sa informeze publicul despre spectacolele derulate: piese jucate, prezenta publicului, modul de desfasurare, comentariile publicului, prestanta actorilor, concursurile organizate și premiile acordate.

Canale: Prin intermediul corespondenței interne, in baza de date creata.

b.2. Tactica: Articole constante cu caracter informațional

Se vor transmite lunar informatii cu privire la derularea concursului, conditiile de participare, regulament si rezultate partiale in urma fiecarui spectacol.

Canale: Site-urile și blogurile Universitații București, site-urile asociațiilor studențești: www.asc-ub.ro, www.asid-ub.ro, www.asub.ro, și ale partenerilor: www.calendarevenimente.ro, www.24FUN.ro.


Obiectiv motivational: Cresterea numarului de studenti participanti la evenimentul "Serile De Teatru".


Obiectiv motivational specific: Cresterea numarului de studenti participanti cu 20% fata de editiile anterioare.


a.1. Pasul 1 de Strategie: Stimularea creativitatii tinerilor participanti

b.1. Tactica: Concurs "Teatru Pe Hartie"

Pentru a starni curiozitatea studentilor si a-i determina sa participe in numar cat mai mare la eveniment, vom organiza un concurs care se va desfasura pe perioada celui de-al doilea semestru scolar, si care va pune la incercare creativitatea si talentele tinerilor studenti. Concursul va consta in adaptarea unei piese de teatru la contextul modern actual, intr-o maniera originala si nonconformista, urmand stilul inovator propus de grupul de actori Arca lui Noe. Piesa de teatru va fi aleasa prin tragere la sorti, in fiecare luna, la sfarsitul spectacolului, de catre actori sau chiar de public. Titlul piesei va fi afisat pe site-ul startub.unibuc.ro, media.unibuc.ro, astfel incat sa poata participa la concurs si cei care nu sunt prezenti la spectacol. Tot pe site vor fi postate si regulamentul competitiei si piesele adaptate ale celor care vor sa participe. Piesa trebuie sa nu depaseasca ca durata 15 minute si trebuie sa fie postata pe site pana la data de desfasurare a altui spectacol, cand va fi aleasa alta piesa. In fiecare luna, castigatorii vor fi desemnati in functie de numarul de voturi primite pe site. La finalul concursului, din acestea se va alege cea mai buna piesa, urmand sa se realizeze o punere in scena a acesteia intr-o editie speciala a Serilor de Teatru. Premiile pentru cele mai votate piese vor consta in oferirea unor carti acordate cu spijinul Editurii Cartier.

Canal: Regulamentul și condițiile de participare vor fi postate pe site-ul www.start.unibuc.ro, www.media.unibuc.ro, la secțiunea Concurs, respectiv Campanii.


a.2. Pasul 2 de Strategie: Implicarea studentilor pasionati de actorie in desfasurarea spectacolului

b.1. Tactica: Concurs "Am Talent"

Acest concurs se adreseaza in special studentilor talentati, si le testeaza spontaneitatea si originalitatea. La inceputul spectacolului se vor da doritorilor cate o foaie de concurs, pe care se va gasi un extras din piesa ce urmeaza a fi jucata, constand in cateva replici, pe care participantii trebuie sa le completeze cu o alta replica, un enunt, pe care ei il considera potrivit. Pana la finalul piesei, acestea vor fi deja completate si stranse, urmand sa fie postate pe pagina de Facebook a Universitatii Bucuresti. Creatia care va beneficia de cele mai multe voturi pe Facebook ii va aduce castigatorului sansa de a juca in piesa ce va fi pusa in scena la editia speciala a evenimentului "Serile de Teatru din Universitatea Bucuresti".

Canal: Regulamentul și condițiile de participare vor fi postate pe site-ul www.start.unibuc.ro, www.media.unibuc.ro, la secțiunea Concurs, respectiv Campanii.





Obiectiv motivational specific: Asigurarea imaginii UB ca o institutie ce promoveaza transpunerea formelor de divertisment in modele de cultivare a relațiilor interumane, de socializare și comunicare intre tineri.


a.1. Pasul 1 de Strategie: Deschiderea mai multor perspective asupra evenimentelor culturale, pe baza unor mesaje-cheie.


b.1. Tactica: Crearea unui nou site dedicat proiectului "Serile Culturale in Universitatea din Bucuresti"

Acesta va avea legatui directe pe pagina de Facebook si site-ul UB. El va pastra o structura neutra, avand un fundal negru. Pe acesta vor aparea 3 scaune de teatru (catifea rosie) dispuse ierarhic, in forma unei scari ce coboara din coltul din dreapta sus. Pe fiecare din ele va fi scris numele evenimentului: "Prietenii Muzicii", "Serile de Teatru", "Serile de Lectura", iar in momentul in care se va trece cu cursorul mouse-ului pe unul din ele, acesta va fi luminat. Pentru "Serile de Teatru", pagina accesata va contine doua filmulete de prezentare de cate 30 de secunde, care sa transmita mesajele-cheie ale campaniei: "Teatrul este mai mult decat o conventie" si "Teatrul este un stil de viata". Pagina va contine aceste doua rubrici, fiecare avand filmulețul promo, dezvaluind imagini reprezentative si testimoniale ale actorilor amatori si profesionisti, care sa susțina mesajele mai-sus menționate.

Canal: Site-urile și blogg-urile Universitații București, Pagina de Facebook și Twitter a Universitații.





C.     CANALE

Am optat pentru un mix de canale media, alegandu-le pe cele mai relevante pentru publicul nostru tinta. Radioul ofera un cadru intim de prezentare a informatiilor care poate potenta retentia mesajului. Tonul pe care acesta este prezentat poate atrage foarte usor atentia publicului tanar, mereu in cautarea unor forme neconventionale de distractie. Spotul radio va fi difuzat in cadrul Radio21, in urma unui parteneriat incheiat cu acesta. Radio21 a fost ales ca urmare a viziunii sale, și a faptului ca se adreseaza unui public tanar, cu varste cuprinse intre 15 și 20 ani. Mediul online permite evaluarea eficienta a campaniei, prin interactivitatea de care da dovada. Este mediul cel mai des accesat de public si permite o segmentare clara a acestuia. De asemenea, costurile minime pe care acesta le impune sunt un alt motiv pentru care mergem pe aceasta varianta.

- Blog principal StartUB : www.startub.unibuc.ro

- Blog complementar MultimediaUB: www.media.unibuc.ro

- Pagina de Facebook a Universitatii din Bucuresti: https://www.facebook.com/pages/Universitatea-din-Bucuresti/202766063099?ref=ts

- Pagina de Twitter a Universitatii din Bucuresti: https://twitter.com/Univ_Bucuresti

- Site-ul dedicat Serilor Culturale, ce urmeaza a fi implementat

- Asociația Studenților Chimiști: www.asc-ub.ro

- Asociația Studenților de Istorie Dacia: www.asid-ub.ro

- Asociația Studenților Universitații București: www.asub.ro

- www.calendarevenimente.ro

- www.24FUN.ro


D.    AUDIENTA

Programul de relatii publice desfasurat de Universitatea din Bucuresti se adreseaza unui public-tinta bine segmentat din punct de vedere socio-demografic. Astfel campania promoveaza evenimentele culturale dedicate muzicii, literaturii, artei si creatiei, ca o alternativa de petrecere a timpului liber, de relaxare, si in acelasi timp o oportunitate de imbogatire a bagajului de cunostinte culturale. Campania incearca sa transmita aceste doua aspecte de baza ale proiectului tocmai pentru ca se adreseaza unui public tanar cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani, fiind format din studentii Universitatii din Bucuresti inscrisi in programele de licenta, masterat, doctorat. Acesta este publicul vizat de institutie, dar mesajul ei se indreapta va fi indreptat / va fi transmis si catre studentii apartinand altor institutii de invatamant, precum Universitatea Politehnica, care se arata dornici de a participa la eveniment.

Pentru determinarea publicului-tinta se realizeaza vom realiza / realizam o cercetare ce ne ajuta sa segmentam publicul in functie de varsta, mediul academic, stilul de viata, comportamente, atitudinea in fata evenimentelor de acest tip. Astfel, prin cercetare secundara, apeland la bazele de date ale Universitatilor, putem extrage datele necesare an definirea profilului publicului-tinta. De asemenea, se poate realiza o cercetare primara, de tip calitativ, prin intermediul unor chestionare adresate studentilor, cercetare desfasurata la inceputul campaniei.


E.     BUGETUL

Vom incerca sa mentinem costurile minime ale campaniei, prin incheierea unor parteneriate in cazul spotului radio si a acordarii unor carti ca premii la concursurile specificate. Vom incheia eventual parteneriate sau bartere cu o firma de tipografie, pentru a acoperi costurile ridicate de materialele promotionale in varianta print.


F.      CALENDARUL

Am optat pentru datele de mai jos tinand cont de faptul ca in perioada de desfasurare a evenimentului nu intervin si altele asemanatoare care sa duca la o scadere in numar a publicului. De asemenea, cercetarea se realizeaza cu suficient timp inainte pentru a putea desfasura planul de comunicare. Fiecare obiectiv urmeaza a fi indeplinit in functie de tacticile propuse si datele de derulare a acestora.



<

Un alt tip de ceremonie televizata este "celebrarea istoriei pe punctul de a se naste" (Ibidem, p. 252). In primele sale vizite in Polonia, Papa Ioan Paul al II-lea provoca discutii a caror anvergura era redusa in mod voit. Strategia sa consta in a actiona "ca si cum": ca si cum Polonia se reintorsese in sanul Bisericii, ca si cum comunismul se inchidea etc. Presedintele Anwar Al Sadat a fost primit la Ierusalim in anul 1977 "ca si cum" ar fi reprezentat dintotdeauna pacea, desi era seful unei armate care participase la un razboi sangeros impotriva Israelului si "ca si cum" ii reprezenta pe toti arabii, nu numai pe egipteni. Aceasta emisiune a lui "a te purta ca si cum" aduce in prim-plan aspecte ale universului ritual, ale lumii lui ce ar putea sa fie sau a lui ce ar merita sa existe. Membrii societatii interesati de eveniment vor lasa "vraja" sa actioneze si se vor lasa "cuceriti" de propunerea de reorientare istorica facuta. Acestea sunt "veritabile cuceriri ale opiniei publice (Dayan, 2010, pp. 252-253. Astfel de intreprinderi sunt caracteristice personajelor care exercita o autoritate charismatice. "Evenimentele care au ambitia de a deveni ceremonii devin ceremonii efective daca gasesc un public care sa le valideze pretentiile simbolice" (Ibidem, p. 253). Evenimentele expresive nu au acces automat in sfera publica. Ele trebuie sa fie confirmate, legitimate, validate. Legitimarea lor se poate realiza prin trei modalitati:

(a) prin capacitatea lor de a reprezenta "centrul" unei societati, cum este cazul ceremoniilor televizuale prezentate;

(b) prin vocatia de a reprezenta societatea civila;

(c) prin faptul ca nu sunt validate de nimic, dar apar, totusi, in mass-media, desi nu reprezinta nici "centrul" unei societati, nici societatea civila, ci interese private, chiar minoritare; acestea sunt "pseudoevenimentele". (Ibidem).;

(d) exista evenimente care ajung in sfera publica prin coercitie; este cazul, de exemplu, al evenimentelor teroriste; la acest nivel, Daniel Dayan a mai identificat si alte tipuri de ceremonii, cum sunt cele de umilire, de excludere, de anihilare; de pilda atentatorii sinucigasi, care au inregistrat, inainte de atentat, casete cu mesaje menite sa fie difuzate dupa moartea lor.

Aceste casete "nu mai exercita «fascinatia directului», ci pe aceea a mesajului «de dincolo de mormant»" (Dayan, 2010, p. 255). Noile ceremonii sunt marcate de un cult al mortii si ideea promovarii unei violente dincolo de orice negociere. Mass-media, in astfel de cazuri, au un rol redus; ele sunt doar simple releetehnice ale evenimentelor livrate "gata de difuzare".





Contact |- ia legatura cu noi -| contact
Adauga document |- pune-ti documente online -| adauga-document
Termeni & conditii de utilizare |- politica de cookies si de confidentialitate -| termeni
Copyright © |- 2024 - Toate drepturile rezervate -| copyright