Home - qdidactic.com
Didactica si proiecte didacticeBani si dezvoltarea cariereiStiinta  si proiecte tehniceIstorie si biografiiSanatate si medicinaDezvoltare personala
referate stiintaSa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde - Ayrton Senna





Aeronautica Comunicatii Drept Informatica Nutritie Sociologie
Tehnica mecanica


Informatica


Qdidactic » stiinta & tehnica » informatica
Coreldraw



Coreldraw


CorelDRAW


CorelDRAW este un puternic instrument software care pune la dispozitie diverse combinatii de functii grafice.

NOTIUNI INTRODUCTIVE

Drawing window

(Fereastra de desen) este portiunea alba a aplicatiei. Contine Drawing Page (Pagina de desen) care este dreptunghiul umbrit din centrul ferestrei de desen (apare la imprimare).

Observatie: Se poate desena in orice zona a ferestrei de desen, dar numai dupa ce desenul este inclus in Drawing Page va putea fi tiparit la imprimanta.

Title bar

(Bara de titluri) - contine numele fisierului in lucru si este folosita pentru repozitionarea aplicatiei pe ecran.

Menu Bar

(Bara de meniuri) - contine comenzi ce pot fi accesate prin click.

Toolbar

(Bara cu instrumente) - contine o colectie de butoane ce ofera acces rapid la o serie de comenzi speciale.

Property Bar

(Bara de proprietati) este o bara caz senzitiv (arata diferit in functie de instrumentul sau obiectul folosit).



Status Bar

(Bara de stare) - dispusa de-a lungul partii de jos a ferestrei. Contine informatii actualizate despre document, despre un obiect selectat, actiunea care se desfasoara, pozitia cursorului.

Color Pallette

(Paleta de culori) - este folosita pentru aplicarea culorilor pentru contur si umplere. Are un buton scroll ( derulare ).

Toolbox

(Cutia cu instrumente) - contine, ca si Toolbar, instrumente si functii. De fapt, contine toate instrumentele si flyouts (functii care, atunci cand sunt selectate, afiseaza unul sau mai multe instrumente aditionale). Instrumentele ce contin flyout au un mic triunghi negru localizat in coltul dreapta jos.

Scroll Bar

(Bara de derulare) este folosita pentru vizualizarea diferitelor pagini de desen sau a diferitelor parti din fereastra de desen.

1.10 Rulers

(Rigle) - sunt pozitionate de-a lungul partilor din stanga sus ale ferestrei. Sunt utilizate pentru determinarea dimensiunilor si pozitiei obiectelor.

Docker Window

Este o fereastra similara unui box de dialog, ce poate fi activa pentru un timp ce se lucreaza intr-un document pentru a accesa operatii pe care le utilizati frecvent sau pentru a experimenta diferite efecte.

Deschidere Docker Window: View, Dockers,

Inchidere Docker Window: click pe butonul  din coltul dreapta sus a ferestrei Docker.

Vizualizarea proprietatilor unui obiect:

Click dreapta pe obiect cu Pick Tool

Din meniul care apare se alege Properties

Schimbati orice setare in boxul de dialog

Apply.

Figura 1. Fereastra CorelDRAW!

CONCEPTE DE BAZA



Format Bitmap. Format vectorial.

Formatul grafic vectorial reprezinta forme de obiecte definite de o serie de linii si curbe. Exista trei concepte grafice vectoriale importante:

Vector

Este un grafic creat cu programe (de exemplu CorelDRAW) in care formele sunt reprezentate prin linii si curbe. Graficele vectoriale sunt referite prin grafice de baza sau forme de linii, in contrapondere cu graficele bitmap care sunt create punct cu punct in programe de pictura (Paint) sau cu ajutorul dispozitivelor de scannare.

Noduri

Sunt patratele localizate la sfarsitul fiecarei linii sau segment de curba sau formeaza un traseu. Exista trei tipuri de noduri :

q      Smooth

q      Symmetrical

q      Cusp

Vectorul grafic - Un desen CorelDraw este compus din forme simple - cerc, dreptunghi, linii, fiecare considerat obiect. Fiecare obiect este o unitate independenta ce poate fi pozitionata independent de alte obiecte si fiecare obiect are propria hasurare (sau umplere) si bordare.

Object

Un obiect este un bloc de baza pentru construirea unui desen vectorial.


Utilizarea formatelor bitmap in CorelDRAW

Un bitmap (harta de biti) este o imagine compusa din grile de pixeli sau puncte.


Biti si pixeli.

In editarea bitmap-urilor bitii si pixelii se refera la o unitate a unei imagini. Un pixel ("picture element") este un unic patrat digital care este aranjat cu alti pixeli pe o grila si care se combina intr-o imagine.

Imaginile pe computer sunt create ca matrice de pixeli, fiecare avand o culoare specifica.

Bit depth

Adancimea de culoare a bitului se refera la numarul de biti utilizati pentru definirea unei umbre sau culori a fiecarui pixel dintr-o imagine.

De exemplu, o imagine alb-negru (fara gri !!) are bit depth de 1 bit (1 sau 0).

Resolution

(Rezolutie). Cand se lucreaza cu bitmaps, calitatea desenului depinde de decizia pe care o luati cu privire la rezolutie in fiecare operatie. Rezolutia este un termen care se refera la cantitatea de detalii si informatii pe care le contine un fisier grafic.

Bit depth

4 bit - 24=16 culori

8 bit - 28=256 nuante de gri

8 bit color - 28=256 culori

24 bit - 224=16 milioane culori

32 bit - 232=4,3 miliarde culori.

Distingem:

q      rezolutie pixeli = numarul de biti ai datelor stocate pentru fiecare pixel

q      rezolutia afisajului (monitor sau imprimanta) = numarul de pixeli pe unitatea de lungime.

q      rezolutia umbrei

q      rezolutia imaginii = cantitatea de informatii stocate pentru a reprezenta imaginea.

CorelDraw este un program bazat pe modul vectorial dar se pot incorpora fisiere bitmap in desenul dumneavoastra, odata importate, exista restrictii asupra functiilor cu care le puteti prelucra in Corel.

Bitmap este creat ca o colectie de pixeli aranjati si nu-i puteti manipula pe fiecare in parte asa cum puteti face cu un obiect vectorial. Daca doriti sa manipulati bitmap-urile, mai intai va trebui sa ii convertiti in format vectorial, utilizand OCR - Trace. Corel OCR-Trace este un program (din CorelDraw 8) care traseaza (trace = urma, schita) imaginile bitmap. Rezultatul este un vector pe care il puteti importa in Corel pentru a-l edita, prelucra.

OCR = Optical Character Recognition - Corel realizeaza aceasta pe text, ajutand, permitand scanarea si convertirea bitmap-ului, astfel realizat in text.

Pasii pentru transformarea unui bitmap in vector sunt:

  1. Click pe Application launcher de pe Toolbar si alegeti Corel OCR-Trace => se lanseaza aplicatia. Contine optiuni de trasare si variabile care conduc la mai multe variante de trasare. Iata una:
  2. In Corel OCR-Trace : File, Open. Alegeti un bitmap si deschideti-l.
  3. OCR-Trace, Perform Trace, By Outline => suprafetele culorilor din imagine sunt convertite in obiecte vectoriale.
  4. File, Save => Vector
  5. Alegeti un folder pentru fisierul vectorial
  6. Tipariti un nume in File Name
  7. Selectati  .CMX din Save As Type List
  8. Save.

Mutarea fisierelor din CorelDRAW in CorelPHOTO-PAINT.

Pentru a muta un fisier din CorelDRAW (program vectorial) in CorelPHOTO-PAINT (program bitmap), fisierul trebuie exportat ca bitmap.

Pasi:

  1. File, Export;
  2. File Name => nume;
  3. Alegeti extensia .CPT (CorelPHOTO-PAINT Image), sau un alt format de fisier bitmap din Save As Type;
  4. Click Export => Bitmap Export (dialog box):
    1. Alegeti un mod de culoare (Color)
    2. Marime (Size)
    3. Rezolutie
    4. None (Normal)
    5. OK.





Contact |- ia legatura cu noi -| contact
Adauga document |- pune-ti documente online -| adauga-document
Termeni & conditii de utilizare |- politica de cookies si de confidentialitate -| termeni
Copyright © |- 2024 - Toate drepturile rezervate -| copyright